Husker du din første dag som bedriftseier? Du var nok akkurat som alle oss andre… ganske forbannet glad og litt på den stolte siden. Ja, den gang trodde vi at vi kunne erobre verden. Nå er vi også opptatt med å erobre vårt eget lille hjørne av verden for å gi mye oppmerksomhet til resten av verden… med mindre det er for å lære noen tips fra vellykkede markedsførere akkurat som oss som har gjort det stort. Tips akkurat som disse… som vil gjelde for alle markeder – uavhengig av produkt eller tjeneste – er en stor motivator for å prøve noe nytt. Ja, du vet aldri når neste idé vil være verdt en million dollar!
1. Lag et spesialtilbud
Et spesialtilbud er akkurat det… et tilbud som er spesielt. Normalt vil kunder ikke kunne kjøpe dette produktet eller kombinasjonen av produkter, og når produktene er borte… beklager!
Du trenger ikke gå ut og bestille en haug med nye produkter for å sette sammen et spesialtilbud. Det krever ikke mye… bare bruk det du har. Ta tak i noen få varer som er relatert, grupper dem sammen, rabatt på prisen, og kundene dine vil glede seg over å få en god avtale. Tenk på det fra ditt ståsted … du har solgt tre eller fire varer i stedet for én. Ja, kombinasjonstilbud er vinnende avtaler for alle !
2. Adresser de små kundegruppene
Nisjemarkeder er overalt, rett under nesen din! Innenfor kundepublikummet du betjener akkurat nå er grupper av mennesker som deler fellestrekk. Tenk på det… kanskje du har en gruppe som snakker spansk, en gruppe tenåringer og en gruppe av middelklasse familie menn og kvinner.
Evaluer disse klassene av mennesker, og oppdag de unike behovene og ønskene de deler. Det vil sette deg opp til å tilpasse annonsekampanjen din direkte til dem. Det er ikke vanskelig å ta de nåværende annonsene dine og gjøre noen endringer for å tilpasse deg nisjene. De vil bli imponert over at du forstår DEM, og økningen i fortjenesten din vil være den beste takken du kan få.
3. Sett opp et vinnende henvisningsprogram
Vellykkede markedsførere utvikler evnen til å gjøre kundene sine til talsmenn. Ofte trenger de ikke engang å spørre kundene direkte om å henvise dem til andre. Deres vilje til å gjøre det ekstra vinner kundelojalitet og støtte. Naturligvis henviser fornøyde kunder sine venner og familie til stedet som vil ta godt vare på dem.
Kvalitetsservice og er det første skrittet mot henvisninger, men du kan enkelt ta det ett skritt videre. Studier viser at hver fornøyd kunde forteller tre personer om deg. Hva ville skje med et lite insentiv lagt til bildet? Ja, mye mer. Gi kunder som henviser venner en takk – enten det er en rabatt, spesiell gaveartikkel eller et enkelt takkekort – og se henvisningene spiral!
Du kan få to fluer i en smekk ved å implementere kundeundersøkelser Noen få raske spørsmål om hva kunden gjør og ikke liker med produktet ditt, etterfulgt av en forespørsel om navn og adresser til venner og familie som vil ha nytte av produktet , og du er klar til å gå med kontaktinformasjonen til en potensiell kunde!
Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.
Var denne posten nyttig for deg?
Trykk på stjernene for å gi din score!
Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0
Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.
Siden du fant denne posten nyttig...
Følg oss på sosiale medier!
Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.