Som en ung gründer, er den lille bedriften din bare like bra for alle de som vet om det. Og for de som ikke vet, de bryr seg rett og slett ikke.
Etter alle vanskelighetene du har gått gjennom mens du startet opp virksomheten din. Etter alle de forsøker å gi opp alt og gå tilbake til en mer sikret bedriftsliv. Etter alle risikoene må du gjennom. Og nå som du har tøffet dem alle, er det eneste målet du nå har å få den lille bedriften til å vokse.
Vel, det er faktisk ikke så enkelt som det kan høres ut. Å få den lille bedriften til å vokse vil føre deg til flere kompromisser. Dette innebærer at du må ta ytterligere risiko. Det er vanskeligere denne gangen selvfølgelig fordi du dykker ned i dypere risikoområder. Noen ganger vil fraværet av sikkerhet for suksess gjøre det vanskeligere for deg å komme deg videre gjennom neste nivå.
En av de mange veiene til vekst fra ungdommen i entreprenørskap mot modenhet er å spre ord om din lille hjemmebaserte virksomhet. Du har kanskje de beste produktene i bransjen, men det ville ikke være noen mening for dem hvis de eneste som vet er de som er innenfor blokken din. Produktet ditt kan ha potensiale til å bryte millionsalget, men hvis ingen kjøper det, er det ingen vits i å drømme om å bli en tycoon.
Begynn å markedsføre deg selv og tjenestene dine. Noen små hjemmebaserte bedrifter, unge gründere begynner å markedsføre produktene sine selv før de ble fullt lansert. Imidlertid er det mange som gjør kampanjer først når de har utnyttet de estimerte potensialene til varene deres. Men du har alltid valget mellom de to.
Det er to grunnleggende teknikker som du kan bruke for å ta din lille hjemmebaserte virksomhet inn i scenen. Den ene er gjennom betalt reklame og den andre gjennom PR.
Betalte annonser krever prosessen med å forhandle med reklamebyråer og stasjoner for å få produktet ditt markedsført. Medier som fjernsyn, nettsteder, aviser og radioinnslag er blant de mest typiske alternativene du har.
I PR må du imidlertid spørre en forfatter om å få historien din og virksomheten din skrevet på artikler eller en ekspert som søkereferanse. Det eneste problemet er imidlertid at du må være overbevisende, ellers må historien din ha den ekstra popen for å være verdig å nevne.
Selv om publisitet ofte krever at du deler belastningen med å finne en forfatter til å jobbe for din hjemmebaserte virksomhet, er det fortsatt ingen måte for deg å se bort fra fordelene ved å ha historien din annonsert. Den har også en kostnadseffektiv funksjon siden du sjelden betaler for et slikt reklamemedium. Men det beste følger med sannheten at du kan bli bedre husket med en artikkel i stedet for i en TV-reklame. Folk har vanligvis mer tillit til en artikkel i stedet for betalt reklame som vises på TV eller på internett. Publisitet tilbyr også potensialet for å nå gjennom forskjellige mennesker, og hvis du har den gode flaksen, kan det nasjonale publikumet nås av historien din.
Selv den elektroniske verden anerkjenner den faktiske kraften til TV-reklame enn å bruke lenker og innlegg på oppslagstavler. Det er mange ganger når nettstedet har blitt vellykket fordi det ble vist på et TV-program. Dermed forkaster du all den “nesten nyttige” kraften ved å trekke folk gjennom å lage sjonglerende linjer med lenker på nettet.
Media jobber med flokkmentalitet. Når et program fanget opp siden av hva din hjemmebaserte virksomhet har å tilby, kan andre programmer ha problemer med å spre ordet videre. Dermed kan du forvente at andre show endrer din egen historie for å supplere for deres egen. Dette er veldig effektivt siden du vil ha annonsen din uten å bruke en krone mens du når et bredt spekter av publikum.
Problemet kommer imidlertid med å tiltrekke journalister og forfattere mot din hjemmebaserte småbedriftshistorie.
Planlegg målpoengene dine. Målet ditt er å oppmuntre forfattere til å skrive historien din. Utsett dem aldri ved å sende massevis av e-post til praktisk talt alle journalister du kjenner. Pek kun mot de som er i takt med historien din. Identifiser hvilke publikasjoner som vil finne din virksomhet nyttig, og vet hvilken type som vil bruke historien din. Prøv å lage en liste over aviser, radioprogrammer og TV-innslag som vil fungere godt med målet ditt. Hvis du virkelig ønsker publisitet, gå direkte med personlige e-poster eller brev til de som mest sannsynlig vil finne den lille hjemmebaserte bedriftshistorien din interessant.
Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.
Var denne posten nyttig for deg?
Trykk på stjernene for å gi din score!
Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0
Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.
Siden du fant denne posten nyttig...
Følg oss på sosiale medier!
Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.