“Hvis du tror at internett fortsatt er i sin spede begynnelse, må du være klar over at barndommen nesten er over. Internett blir raskere moden. Alle som ønsker å dra nytte av internett må behandle det som om det er en moden enhet Du må være seriøs med å bruke internett som forretningskjøretøy.
Hvis du fortsatt tror at du lett kan tjene penger på internett, kan du gå glipp av det store bildet med mindre du er klar over de tingene du bør spørre deg selv og gi svaret før du bygger internettbedriften din.
Du bør forstå at å bygge en internettbedrift er forskjellig fra å tjene penger på internett. Du kan tjene mer penger på internett uten å bygge noen virksomhet.
Selv om det å bygge en internettbedrift kan “koste” deg store investeringer, kan det koste deg ingenting eller mindre å tjene penger på internett. Men her er den interessante delen. Å tjene penger på internett trenger du holde deg til internett hele tiden. Enkelt sagt, pengene slutter å komme inn når du stopper internettaktiviteten din. På den annen side, hvis du gjør det riktig, vil internettvirksomheten du bygger tjene penger til deg selv mens du sover eller er borte på ferie.
Så for å gjøre det riktig, bør du stille deg selv disse spørsmålene før du bygger en internettbedrift:
1. Har du en visjon?
Hva er din forretningsvisjon? Du bør ha det klart i tankene dine hva virksomheten din skal være i løpet av de neste 5 årene, 10 år eller 20 år.
2. Kjenner du igjen bedriftens styrke?
Hva er bedriftens styrke? Dette vil påvirke hele konseptet og strategiene til virksomheten din. Hvis du tror at du ikke har den styrken, så må du lage en øvelse for å finne den styrken!
3. Setter du forretningsmålene dine?
Hvilke oppdrag ønsker du å oppnå for å oppnå forretningsvisjonen din? Disse oppdragene vil være dine forretningsmål. Lag en liste over klare og målbare mål med detaljerte aktiviteter for å nå det.
4. Har du en forretningsstrategi?
Hva skal du gjøre for å vinne bedriften din? Bruk en Plan-Do-Check-Act-syklus for å teste forretningsstrategien din.
5. Har du teknologien?
Hvilken teknologi trengs for din bedrift? Hva vil involvere? Du må bestemme hvilken teknologi som passer for din virksomhet.
6. Har du gode kvalitetsprodukter å tilby?
Hvilke produkter ønsker du å tilby kunden din? Du må sørge for at produktet du ønsker å tilby til kunden din er det med god kvalitet.
7. Har du en kunde av god kvalitet?
Hva slags kunde vil du ha? En del av virksomheten din bør handle om å finne kunder av god kvalitet. Kunde av god kvalitet er den som er villig til å observere, vurdere og kjøpe produktene dine igjen, igjen og igjen.
8. Har du god kvalitetsinformasjon å tilby?
Kunden din trenger informasjon. Med mindre du kan gi det, vil du ikke vinne forretningsspillet.
9. Har du en forretningscoach?
Hvem vil veilede og se bedriftens vekst fra utsiden? Noen ganger trenger du mer enn bare råd og konsultasjon for å utvide virksomheten din. Du kan bestemme deg for å få en forretningsveileder for å hjelpe deg med å utvikle virksomheten din.
10. Har du mot, lidenskap, tålmodighet og utholdenhet mot virksomheten?
De siste tingene du bør ha: mot, lidenskap, tålmodighet og utholdenhet for å bygge opp virksomheten din.
Hvis du ikke kan svare på bare ett av de 10 spørsmålene ovenfor, kan du avbryte eller tenke på nytt om å bygge en internettbedrift.”
Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.
Var denne posten nyttig for deg?
Trykk på stjernene for å gi din score!
Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0
Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.
Siden du fant denne posten nyttig...
Følg oss på sosiale medier!
Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.