“Kommunikasjon er en av de viktigste egenskapene for å lykkes. Å kommunisere er ikke enkelt. Vi tror at å snakke og høre er kommunikasjon. Men det er mye mer enn det. Når du lytter til noen, still deg selv disse spørsmålene – er du det. helt oppmerksom på ham/henne? Er du oppmerksom på tonen i stemmen? Holder du øyekontakt? Observerer du kroppsspråket? Gir du svar innimellom slik at taleren vet at du sjelden lytter? Får du det skjulte mening bak kommunikasjonen? Kort sagt, får du nøyaktig hva den andre personen sier?
Hva med talen din? Hva slags tone vedtar du? Hva er hastigheten på talen din? Bruker du de riktige ordene? Hvordan koordinerer du kroppsspråket ditt med ordene dine? Får du oppmerksomheten til lytteren din? Klarer du å formidle det du vil? Er du sikker på at lytteren får meldingen din?
Mange av oss er dårlige formidlere. Vi vet ikke hvordan vi skal snakke og lytte effektivt. Vi klarer ikke å trekke lytterens oppmerksomhet mot oss selv. Vi klarer ikke å lytte fullt ut. Der ligger vår svikt i mange forretnings- og personlige situasjoner.
Vennligst test kommunikasjonsstilen din. Snakk med noen av vennene dine og still dem spørsmål om stilen din. Legg merke til hva de sier veldig nøye og kom med endringer. Snakk med dem igjen etter noen dager og vurder deg selv på nytt. Fortsett å forbedre deg. Legg merke til de beste høyttalerne på TV. Se kroppsbevegelsene deres og stemmens tonalitet. Observer dem nøye. God kommunikasjon vil gi deg utrolig suksess.”
Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.
Var denne posten nyttig for deg?
Trykk på stjernene for å gi din score!
Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0
Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.
Siden du fant denne posten nyttig...
Følg oss på sosiale medier!
Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.