Detaljer kan drepe nettbedriften din. Og jeg snakker ikke om detaljer som dreper virksomheten din fra synspunktet om å være uforsiktig om dem. Selv om det er sant at det å være uforsiktig kan skade virksomheten din, vet alle det (selv om de ikke alltid implementerer det i praksis).
Måten jeg snakker om at detaljer kan drepe virksomheten din, er hvis du fokuserer for mye på dem.
Hva sa du?
Hvordan i all verden kan det skade bedriften din å fokusere for mye på detaljer?
Har du noen gang prøvd å gå på en jernbane?
Da jeg var liten, hadde tante og onkel et hus rett ved siden av et jernbanespor. Onkelen min utfordret meg en gang til å gå på banen uten å falle av.
Hei, det er ikke som å gå på stram tau. Det sporet var like bredt som føttene mine. Bør ikke være noe problem. Så jeg begynte å gå den, og så nøye på føttene mine for hvert skritt for å være sikker på at jeg holdt meg på sporet. Men jeg klarte ikke å ta mer enn et par skritt før jeg mistet balansen og falt av.
Onkelen min lærte meg at den eneste måten å gå det sporet på var å se på et punkt et stykke nedover sporet – ikke nede ved føttene mine. Ved å sette et mål og fokusere på det, kunne jeg gå på den banen like lett som om jeg gikk rett på bakken. Det var først da jeg fokuserte på føttene at jeg snublet.
Det fungerer på den måten med næringslivet også. Vår naturlige reaksjon er å legge all vår oppmerksomhet på å “se på føttene våre” mens vi håndterer denne kortsiktige detaljen og den. Men når vi gjør det, “faller vi av sporet” av hvor vi ville.
Nå sier jeg ikke at vi skal ignorere detaljene i virksomheten vår mens vi stirrer vemodig mot vår visjon om knock-out-virksomheten vi drømmer om å bygge. Du kommer aldri noen vei uten å ta steg etter steg etter steg for å nå målet ditt. Men du kommer aldri noen vei heller, hvis alt du ser på er det nåværende trinnet.
Poenget i det fjerne du må fokusere på er behovet ditt publikum har og løsningen du har som vil fylle det. Det krever at du forstår publikummet ditt – hvem de er og hva de trenger og hvilke bekymringer som står i veien for at de velger din løsning.
Det er altfor lett for oss å fokusere på detaljer, nemlig på de siste tipsene eller verktøyene for trafikkbygging, de siste klokkene og fløytene vi kan legge til siden vår. Detaljer er vanligvis drevet av fakta, og fakta er noe vi føler vi kan lære og kontrollere. Å forstå menneskene som utgjør vår pool av potensielle kunder er mye mer skummelt. Det krever at vi går utenfor oss selv inn i andre menneskers hjerter og sinn.
Gitt valget mellom å håndtere forutsigbare fakta og detaljer eller å håndtere uforutsigbar menneskelig natur, vil de fleste av oss hoppe på å håndtere fakta når som helst.
Men det får oss bare til å stirre på våre egne føtter mens føttene våre uforklarlig glir av banen. Den eneste måten å holde seg på sporet er ved å se mot det endelige målet ditt: du hjelper folk med å løse et eller annet problem mot at de betaler deg rettferdig for tiden og innsatsen du legger ned i det.
Det er egentlig den enkleste definisjonen av hva virksomhet er. Detaljene er ikke din sak. Fakta og tipsene og verktøyene er heller ikke din sak. De er bare trinnene du tar for å komme til det punktet i det fjerne. Og jo mer du tar det til deg, jo lettere holder du deg på sporet mot målet ditt.
Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.
Var denne posten nyttig for deg?
Trykk på stjernene for å gi din score!
Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0
Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.
Siden du fant denne posten nyttig...
Følg oss på sosiale medier!
Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.