Hvordan grundere scanner markedet

Hvordan gründere skanner bedriftene sine Når du har en bedrift er det helt naturlig at du prøver å undersøke den. Vi vet alle at jo mer informasjon du har om noe, jo større er sjansene dine for å ta riktige avgjørelser angående det. Entreprenører skanner virksomheten sin ofte, selv om mange allerede kjenner sin virksomhet som sin egen bukselomme. Når du tenker deg om, er klisjeen «å kjenne din egen bukselomme» litt falsk. Faktisk er det bare noen få av oss som virkelig vet hvordan baksiden av hendene våre ser ut. Vi tror bare vi vet det fordi vi ser det hver dag. Imidlertid tar vi også det synet for gitt, og svært få av oss kan faktisk ærlig si at vi har husket hver eneste detalj på baksiden av våre hender. Hvordan henger det sammen med hvordan gründere skanner bedriftene sine? Vel, de fleste gründere i dag ønsker å tro at de kjenner hver eneste detalj av deres virksomhet. Men sannheten er at svært få faktisk gjør det. Du skjønner, det er ulemper med å være sjef. For det første ser det ut til at sjefen alltid er ute av vinranken. Dette betyr at sjefen nesten aldri får nys om problemer som pågår rundt arbeidsplassen. Det betyr også at det kan være noen problemer som sjefen ikke vil kunne vite om, med mindre gründeren skanner omgivelsene sine. Så hvordan bør gründere skanne miljøene sine? Vel, en god idé er ikke å opptre som en drillsersjant og begynne å rope ned de ansatte for å få svarene du trenger. For det første viser det at du mistillit til de ansatte, og dette ville bare holde deg ute av løkken, så å si. En annen ting er at du ikke kan forvente å få den informasjonen du ønsker på denne måten. Når du skremmer dine ansatte, får du bare informasjonen du ønsker å høre, ikke informasjonen du trenger. Du bør la dine ansatte føle at de kan stole på deg. Vær en av gutta. Vær imidlertid sikker på at du ikke krysser de faglige grensene som finnes på enhver arbeidsplass. Du bør vise dine ansatte at du er den typen person de kan komme til for ethvert problem. Husk at ethvert lite problem for de ansatte kan påvirke måten du driver virksomheten din på. Nå vet du hvordan gründere skanner bedriftene sine gjennom de ansatte. Men det er selvfølgelig andre faktorer som må granskes for å få en vellykket satsing. Du må også vurdere deg selv. Hva slags gründer er du? Hva er dine styrker og svakheter? Hvor godt håndterer du virksomheten og alt annet som verden kaster på deg? Husk at noen ganger er vi ikke den beste dommeren av karakterene våre. De fleste gründere skanner egenskapene sine ved å få en mening utenfra. Denne oppfatningen bør selvfølgelig ikke være partisk for å være nyttig for deg. Du må ha noen til å fortelle deg alle dine feil og gi deg æren for dine evner. Entreprenører skanner også miljøet sitt. Hvilke potensielle markeder er tilgjengelige for deres virksomhet? Hvilke trusler der ute kan påvirke virksomheten deres? Entreprenører skanner miljøet på grunn av at det er en faktor de ikke kan kontrollere. Alt du kan gjøre når noe i miljøet, enten det er mulighet eller trussel, finner sted, er å tilpasse deg det. Dette betyr at du må være i stand til å forberede deg på enhver beredskap. Det er nødvendig å planlegge for å lykkes. Men du vet det, ikke sant? Entreprenører skanner markedet for tegn på atferdsendringer som kan bety kollaps av virksomheten deres. Hvorfor tror du at chips og brus utvikler forskjellige smaker hele tiden? Folk forandrer seg hele tiden. Et eksempel er endring av preferanse. Hvis et marked blir lei av produktet ditt, vil du være i veldig store problemer. Du må tilpasse produktet til dagens trender. Forutse fremtidige endringer og gjør ditt beste for å forberede deg. Men du må også huske fortiden din. Noen ganger misliker folk endringer som et selskap eller produkt går gjennom og som et resultat tar virksomheten andre steder. Sikre den fortsatte arven til et godt produkt hvis du tror du har et.

Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.

Var denne posten nyttig for deg?

Trykk på stjernene for å gi din score!

Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0

Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.

Siden du fant denne posten nyttig...

Følg oss på sosiale medier!

 

Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.

Du finner en enorm startup guide som er bygget rundt Hoiseth Canvas ved å enten trykke på lenken, eller bildet under. Det er en guide som vil ta deg flere timer å lese, som leder deg videre til materiale som tar flere uker å konsumere. Lær og implementer!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *