Hvorfor feiler entreprenører?

I løpet av de 25+ årene jeg jobbet med fagfolk innen forretningsutvikling, har jeg generelt oppdaget at de har lært å tenke som gründere. Det er dette som har tillatt dem å heve seg til toppen av yrket sitt. Hver av dem vil fortelle deg at de underveis har lært å tenke annerledes. Ekte gründere sliter med sine forretningsmuligheter av en rekke årsaker. Blant de mest åpenbare er mangel på kapital, manglende forståelse for markedsføring og personalspørsmål. Men fra min egen gründererfaring og kunnskap om andre, er det tre hovedgrunner til at individer mislykkes i gründerforetak. De knytter suksessen til sin virksomhet med sin egen verdi. De unnlater å sette realistiske mål og planer for seg selv og sin virksomhet. De er ikke forberedt på å betale prisen for suksess. Ekte gründere med riktig tenkning råder over en periode. De har lært å forstå aksiomet Roller, Mål og Bompenger. Roller Vellykkede gründere, i motsetning til de som sliter, har lært å skille sine roller i livet fra sin egenverdi eller egenidentitet. De forstår at rolleprestasjon eller fiasko med deres egen virksomhet ikke er en vurdering av dem som individ. Mennesker som har en tendens til å sette likhetstegn mellom sin egenverdi og sin sammensatte rolleidentitet er iboende risikougunstige og ser etter å opprettholde status quo. Å være i stand til å skille disse to identitetene gjør at de kan være risikoutsatte kontra risiko ugunstige, en nøkkelingrediens for suksess som gründer. Individer som har risikert å mislykkes, erfart det og lært av det, har ikke bare lært hvordan de kan skille sin rolleidentitet fra sin selvidentitet, de har lært leksjonene om å risikere og feile. De forstår at tidlig fiasko i ventures er en naturlig del av vellykkede startups. De er i stand til å omfavne disse erfaringene, lære av dem raskt og gå videre. Dette er avgjørende for å lykkes som gründer. De må være villige til å møte og håndtere tidlige feil for å seire over tid. Mål Selv om det er sagt og skrevet mye om at mål og planer er nødvendige for å lykkes som gründer, er det få som lærer mekanikken bak vellykket målsetting og planlegging. Det er ikke planen, men planleggingen som er viktig, og målsettingsprosessen lar dem utvikle selvtilliten til å ta risiko og mislykkes. Vellykkede gründere er ikke bare måldrevne og målorienterte; de har lært å gjennomføre prosessen med strategisk og taktisk målsetting og planlegging. Å visualisere mål, skrive dem ned og sette sammen en detaljert plan for oppnåelse gir selvtillit og motivasjon til å seire. Mer enn bare forretnings- eller driftsplaner, de har mål og planer for alle de viktige rollene i livet deres. De har tidlig lært at hvis de ikke jobber med sin egen plan, er de sannsynligvis en del av andres mål eller planer. De kartlegger sin egen skjebne, omfavner risikovillige lederstillinger, foretar justeringer etter behov og vinner over tid. Bompenger Endelig forstår gründere at det er en veiavgift å betale. For å lykkes i en hvilken som helst rolle i livet må du være forberedt på å betale full pris én gang. Det er egentlig ingen suksesser over natten som gründer. Faktisk har jeg hørt det sagt at suksess over natten vanligvis tar 15-20 år. En av de tidlige tollene som entreprenører ganske ofte blir tvunget til å møte, er “gjenskaping” av seg selv som kan inkludere å vokse utover deres nåværende kontaktkrets. Siden de fleste har en tendens til å holde seg innenfor sin egen psykologiske komfortsone, begynner de å miste identiteten med risikotakeren. De er komfortable med den typen person som er mer lik dem. Ganske ofte går gründeren videre til en annen krets av medarbeidere som forstår reisen. Å gå ut, være din egen person og begi deg ut i risikoutsatt ukjent er ensomt i seg selv. Følgelig kan det oppstå et nyoppdaget stress i gamle forhold. Det er blitt sagt før at pionerer blir skutt foran og bak, og bare gjennom en prosess med å skille rolleutførelse fra egenverd, være utsatt for risiko, seire gjennom motgang, holde seg til målene dine og justere planene dine, vil du være forberedt å betale den daglige veiavgiften. En gründer har mye å lære for å lykkes, inkludert den daglige mekanikken ved å drive en bedrift, produsere produkter, levere tjenester, tjene penger og håndtere mennesker. Den største utfordringen av alle er å utvikle en forståelse av seg selv. De tar tak i hva de ønsker og hva som motiverer dem; dette opprettholder deres vilje til å seire over lang sikt mot motgang. Vellykkede gründere har lært å transformere tenkningen sin, slik at de kan seire der andre mislykkes underveis.

Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.

Var denne posten nyttig for deg?

Trykk på stjernene for å gi din score!

Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0

Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.

Siden du fant denne posten nyttig...

Følg oss på sosiale medier!

 

Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.

Du finner en enorm startup guide som er bygget rundt Hoiseth Canvas ved å enten trykke på lenken, eller bildet under. Det er en guide som vil ta deg flere timer å lese, som leder deg videre til materiale som tar flere uker å konsumere. Lær og implementer!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *