Hvorfor kommunisere når ingenting skjer?

“For ikke lenge siden, etter konsultasjoner med andre i en forening jeg representerer, laget jeg en partnerskapspitch til en annen organisasjon med lignende interesser. Hvis ideen hadde blitt akseptert, ville det radikalt endret organisasjonene våre. Så du kan forestille deg utålmodigheten min da jeg ikke hørte tilbake fra personen jeg hadde stilt forslaget til. Hun hadde ønsket ideen velkommen, men en beslutning ville bli tatt av et råd i organisasjonen hennes. Gitt viktigheten av avgjørelsen for deres organisasjon, forventet jeg ikke et raskt svar. Men jeg skulle i det minste ha likt en telefonsamtale om at rådet hadde akseptert, avvist eller fortsatt vurderte ideen. Da hadde jeg et “”Eureka”” eller kanskje jeg burde kalle det et “”hoops”” øyeblikk. Jeg innså at jeg heller ikke hadde rapportert tilbake til menneskene i organisasjonen min. Det gjorde meg skyldig i samme kommunikasjonssvikt som damen i den andre organisasjonen. Med den anerkjennelsen gjorde jeg opp for meg ved å sende ut en e-post og fulgte opp med en rapport på et møte. Ved å ha et analytisk syn på denne hendelsen, innså jeg at ingenting kan være noe når det kommer til kommunikasjon. Ideen om at ingenting kan være noe virker kontraintuitiv. Men du husker kanskje den berømte Sherlock Holmes’ observasjon om hunden som ikke bjeffet (den fiktive detektiven løste en forvirrende sak ved å merke seg hva som ikke skjedde, i stedet for hva som skjedde). Du kan sikkert komme med flere ideer om viktigheten av å kommunisere også, selv om ingenting har endret seg. Det gjelder spesielt hvis du er den som ikke har hørt fra noen andre. For det første kan du ha laget planer som forutsetter enten en endring eller en fortsettelse av status quo. Kanskje du holder på med ferieplaner til problemet er løst på den ene eller andre måten. For det andre, du vet i det minste at en forventet avgjørelse eller hendelse ennå ikke har skjedd, og at du ikke har gått glipp av noe (for eksempel, mens jeg skriver dette venter jeg på at en klient skal bekrefte noe informasjon, og det ville være hyggelig å vet at jeg ikke har gått glipp av en tilbakeringing eller et e-postsvar). For det tredje, hvis du har mottatt en oppdatering som forteller deg at ingenting har skjedd, trenger du ikke kontakte den personen og spørre om det har skjedd noen utvikling. På samme måte kan du gi råd til folk som ser til deg for informasjon. En annen merknad: Dette kan være en variant av det jeg kaller Everybody Knows-syndromet. Det er en beslutning om ikke å kommunisere, basert på antagelsen om at andre vet det jeg vet. For eksempel kan det hende jeg ikke forteller noen at kontoret vil være stengt mellom juledag og nyttårsdag fordi jeg tror alle burde vite det, noe som sannsynligvis er en dårlig antagelse fra min side. Oppsummert, hvis problemet er viktig, kommuniser ofte, selv om ingenting har skjedd. Noe er ingenting når du eller andre venter utålmodig på nyheter.”

Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.

Var denne posten nyttig for deg?

Trykk på stjernene for å gi din score!

Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0

Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.

Siden du fant denne posten nyttig...

Følg oss på sosiale medier!

 

Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.

Du finner en enorm startup guide som er bygget rundt Hoiseth Canvas ved å enten trykke på lenken, eller bildet under. Det er en guide som vil ta deg flere timer å lese, som leder deg videre til materiale som tar flere uker å konsumere. Lær og implementer!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *