Kommunikasjon jevner ut endringens vei

“Produktiviteten lider nesten alltid i tider med store endringer, fordi stress hos ansatte øker dramatisk på grunn av den universelle frykten for det ukjente. I disse tider blir kommunikasjon viktigere enn noen gang. Ofte tror ledende ansatte oppriktig at de kommuniserer med ansatte når det kommer til saker som berører dem. Dessverre undervurderer de ofte antallet saker som inkluderer, for faktum er at de fleste beslutninger på høyt nivå vil påvirke ansatte på én måte eller en annen. (Det er grunnen til at en ny lov nylig trådte i kraft i Storbritannia som tvinger arbeidsgivere til å svare på ansattes spørsmål om eventuelle endringer eller beslutninger som påvirker dem.) Så hvordan vet du hva som er viktig for ansatte og hva du skal fortelle dem? Vel, du må sette deg selv i posisjonen, sinnet, hjertet til ansatte – én ansatt om gangen. Hvis du var den personen, hva ville du vært bekymret for akkurat nå i den nåværende situasjonen? Hva ville være viktig for deg å vite? Hva er det verste som kan skje, og vil du vite om det på forhånd? Hvordan vil du bli fortalt? Du kan selvfølgelig ikke svare på disse spørsmålene selv. Du trenger innspill fra de personene du prøver å forstå. Avhengig av hvor mye du kan diskutere eller hvor mye som allerede er kjent, kan du spørre noen få personer hva vinranken sier, og hva folk bekymrer seg og lurer på. Nå, bevæpnet med denne informasjonen, lag utkast til svarene på spørsmålene. Selvfølgelig må de være sannferdige svar, for uoppriktighet er lett å gjenkjenne og vil gi et dødsstøt for kommunikasjonsarbeidet ditt. Da må de legges i ord som er klare og kompromissløse, men også hensynsfulle og medfølende. Det er verdt å bruke litt tid på denne delen – mangel på engasjement for budskapet ditt er også lett å lese og vil automatisk øke kynismenivået blant ansatte. Deretter kommer formidling av informasjonen. Det er, som vi alle vet, ingen mangel på kommunikasjonsteknologi i næringslivet. Imidlertid kan måten en person mottar nyheter på dramatisk påvirke hvordan han eller hun føler om det, så du må velge mediet veldig nøye. E-post kan i mange tilfeller oppleves som kald og ufølsom, selv om den er nyttig for rutineoppdateringer som ikke har følelsesmessige overtoner. Noen meldinger snakkes bedre, enten av ledere til gruppene deres eller av administrerende direktør til hele organisasjonen. Hvis budbringerne ikke har høyt utviklede kommunikasjonsevner, er det verdt å bruke tjenestene til profesjonelle taleforfattere eller presentasjonsveiledere for å hjelpe dem, men vær sikker på at budskapet forblir ærlig, klart og medfølende. Og fremfor alt, følg dine forpliktelser og løfter. Ingenting skremmer ansatte mer enn tomme ord, men oppriktig, omsorgsfull, kontinuerlig kommunikasjon kan danne grunnlaget for å bygge ansattes engasjement når den nåværende tiden med uro tar slutt.” Kommunikasjon er en kunst, og kunsten å kombinere evnen til å uttrykke dine meninger og følelser på en slik måte at den eller de du snakker med forstår hva du prøver å si med evnen til å lytte og forstå en annen persons poeng. av utsikten. Antall ganger jeg har sittet i et rom, ofte i møter og på konferanser, og jeg har bare sett og lyttet til hva som skjer rundt meg. Det er helt fascinerende når hele grupper av mennesker ikke har evne til å lytte til sine kolleger, partnere eller venner og derfor ikke kan forstå eller fatte andre meninger enn sin egen. Det som kunne vært dekket på fem minutter eller lært på en halvtime tar ofte timer eller dager bare fordi folk nekter å lene seg tilbake, lytte og forstå. Gjennom årene er det utrolig hvor mange ganger folk blir gitt informasjon som, hvis de handlet etter, totalt kan endre et forhold, karriere eller suksessen til en bedrift. Men fordi den rene mangelen på folks evne til å lytte til og tenke gjennom andres synspunkt, går unike muligheter forbi dem. Relasjoner er ikke annerledes enn arbeidsmiljøet, bortsett fra at det vanligvis bare er to av dere. Ofte blir det som kan være et ekteskap inngått i himmelen ødelagt av den rene manglende evne til å kommunisere. De mest vellykkede relasjonene, det være seg virksomhet eller personell, er de der begge parter har sterke verbale og lyttende ferdigheter. Mange relasjonsproblemer begynner med dårlig kommunikasjon. Par føler ofte at partneren deres burde vite hva de tenker og hvordan de har det, så ikke kommuniser og lurer på hvorfor de føler seg neglisjert og under verdsatt. Hvor mange mennesker bestemmer seg for å ikke fortelle partneren sin noe bare fordi de ikke vet hvordan de skal si det, og så spiser problemet bare bort på forholdet til det ikke er noe forhold igjen? For et sløsing, bare den rene evnen til å dele et problem kan gjøre det som så ut til å være et uoverkommelig problem til en bitte liten knips i en stor horisont. Så når du føler deg stresset eller ikke vet hva du skal gjøre, ikke bare ta det opp, snakk om det, søk råd og lytt til svaret. Ikke hold kjeft når du innerst inne vet at et problem må luftes, og ikke utsett det som må ordnes i dag til i morgen. Morgendagen kommer aldri!! Det er hvordan du sier noe som vil ødelegge et forhold og ikke hva du har å si. Feil måte er bare å røpe noe som du vet vil forverre eller plage partneren din. Det siste du vil er at de skal gå i forsvar, storme avsted eller bryte ut i flom av tårer. Du vil at personen du prøver å kommunisere med skal være åpen og oppfattende, og for å kunne oppnå dette, må timingen og tilnærmingen din være riktig. Hvert individ er forskjellig hva som vil fungere med en person vil ikke nødvendigvis fungere med en annen, og med noen mennesker er alt du kan gjøre å sy frøet og deretter la dem gå bort og finne det ut selv. En person jeg kjenner lytter aldri til noen. Hun er en av de menneskene som alltid har rett uansett hva, ikke har peiling på å være en lagspiller og opererer innenfor en nulltoleransesone. Tradisjonelle tilnærminger og metode for resonnement fungerer bare ikke, og alt du kan gjøre er å plante tankens frø som til slutt utvikler seg til hennes egen akseptable idé. Gitt folks individualitet du trenger å lære hva, er den riktige tilnærmingen for deg og din partner. Pass på at du aldri starter en diskusjon hvis du ikke har tid til å fullføre den, ikke insister på en debatt når en av dere er ute på jobb, har med barna å gjøre eller bare slapper av foran favoritt-TV-programmet deres . Hvis timingen aldri ser ut til å være riktig, spør spørsmålet “når ville det være en god tid for oss å bare sette oss ned og snakke?”. Uansett hva du gjør, ikke la deg fremstå opprørt verken i det du sier eller hvordan du sier det. Kroppsspråk kan like gjerne sette partneren din i defensiven som det du sier til dem. Selv om partneren din kjemper om en kamp, ​​må du bare ikke reagere. Husk, den første gylne regelen, å nærme seg defensiv med defensiv er en sikker vei til fiasko. En av de viktigste måtene å forbedre kommunikasjonen på er å utvikle sterke lytteferdigheter. Par unnlater ofte å lytte til hva partneren har å si, avbryter og gir inntrykk av at uansett hva som blir sagt, vil de ikke ombestemme seg. Et triks for å sikre at du har lyttet og at du forstår, er å gjenta det du har hørt. Dette vil vise at du har lyttet til det som ble sagt, og ved å gjenta det tilbake har du muligheten til å forstå og forstå. Hvor ofte prøver vi å jobbe gjennom et problem, og det er først på det tidspunktet vi forklarer problemet til noen andre, slår den magiske lyspæren seg på, noe som gjør det mulig for oss å finne svaret.

Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.

Var denne posten nyttig for deg?

Trykk på stjernene for å gi din score!

Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0

Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.

Siden du fant denne posten nyttig...

Følg oss på sosiale medier!

 

Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.

Du finner en enorm startup guide som er bygget rundt Hoiseth Canvas ved å enten trykke på lenken, eller bildet under. Det er en guide som vil ta deg flere timer å lese, som leder deg videre til materiale som tar flere uker å konsumere. Lær og implementer!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *