Kommunikasjon på arbeidsplassen – Nye tips og strategier

«Kommunikasjon på arbeidsplassen er veldig viktig, men med så mange mennesker involvert, alle med ulike personligheter og varierende nivåer av forståelse – kommunikasjon kan være vanskelig og misforståelser kan oppstå. Arbeidsplasser kan være hektiske steder der meldinger flyr til venstre, høyre og i midten: det er det viktigste territoriet for feilkommunikasjon. Prøv å unngå det ved å følge noen få enkle retningslinjer. Hvordan du trenger å kommunisere på arbeidsplassen varierer litt etter jobbansvaret ditt. Disse varierer noen ganger i om du har ansvar for og myndighet over visse andre ansatte. Det er viktig å innse at du bare har autoritet i den grad du kan få folk til å følge deg. Hvor vellykket du får folk til å gjøre det kommer ned til kommunikasjon også! Kommunikasjon er viktig på enhver arbeidsplass, og her er noen av de essensielle ingrediensene for god kommunikasjon på arbeidsplassen: 1. Gi klare instruksjoner Du sparer tid i det lange løp ved å ta deg tid til å gi selv enkle instruksjoner tydelig og sørge for at de blir forstått. Legg igjen en pause for folk å stille spørsmål – eller inviter dem til å gjøre det. Det er mye bedre hvis en oppgave blir forstått fra starten i stedet for at du må gå tilbake og gjøre jobben igjen fordi den ble gjort feil første gang. 2. Vær konstruktiv, ikke kritisk Veiledere og sjefer kan altfor ofte bli kritiske. Ofte har personer som har forsøkt å organisere arbeidet eller løse arbeidsplassproblemer selv blitt sterkt kritisert for løsningen de har implementert. Er det så rart hvorfor de ikke gidder å prøve å ordne opp igjen? Det er ikke en effektiv måte å organisere en arbeidsplass på. Hovedproblemet med denne tilnærmingen oppstår fordi den naturlige reaksjonen til noen som blir kritisert er å slå av og ikke lytte. Ingen lærer noe eller går videre på den måten. Den andre siden av medaljen er at når ansatte har myndighet til å ta noen avgjørelser selv, får ledere mer tid til å komme videre med sin egen jobb og virkelig utvikle seg. virksomhet. For at dette skal fungere, må folk føle seg trygge for å utforske alternativer, gi forslag og stille spørsmål. Ledere må også sørge for at de stiller de riktige spørsmålene for å inspirere sine ansatte og hjelpe dem til å tenke gjennom løsninger. 3. La folk få vite det «større bildet» Hva sikter dere alle til? Folk vil jobbe hardere og smartere hvis de vet hvordan arbeidet de gjør bidrar til et sluttprodukt. 4. Kommuniser meldinger effektivt Arbeidsplasser har ofte mange som jobber der. Meldinger må formidles effektivt gjennom hvilket medium som helst – ansikt, telefon, e-post osv. Hvis du har et budskap å formidle, sørg for at du gjør det nøyaktig, til rett person – og til rett tid. Hvis meldingen er lang – skriv den i stedet for å stole på minnet ditt. 5. Gi folk friheten til å organisere i det minste noe av arbeidet sitt Hvis folk er tydelige på hva som må gjøres, kan de forstå og sette en prioriteringsliste for sitt eget arbeid. Dette holder folk motivert til å jobbe hardt, men det gjør det også de jobber mer effektivt ettersom de vet hva som må gjøres og kan bytte mellom oppgaver deretter. Det er ikke nødvendig for dem å slutte å jobbe etter å ha truffet en hake når de kan fortsette med et annet prosjekt. 6. Gjør forventningene klare Avslutt en samtale med noe som “Så – har jeg rett i å tro at du tror prosjektet vil være fullført innen utgangen av i dag?” Så, hvis folk forventer et problem, har de muligheten til å fortelle deg om det kommer til å være et problem med det. Det gir deg sjansen – og ansvar – til å hjelpe dem. 7. Behandle mennesker som individer Alle har ulike behov og ulike personligheter. Ulike mennesker vil alle reagere godt på litt forskjellige tilnærminger. Det er bra hvis du kan finne ut hvilke tilnærminger som fungerer bra for dine kolleger og ansatte; på den måten vil du få mest mulig ut av hver interaksjon, og alle vil bli lykkeligere. Alt kommer ned til kommunikasjonsevner – eller mangel på dem. Det er helt og holdent ditt ansvar å gjøre deg forstått – uansett hvor mange ganger du må prøve – og det er den andre personens ansvar å gi deg beskjed hver gang de ikke forstår noe: kommunikasjon på arbeidsplassen er avhengig av det.”

Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.

Var denne posten nyttig for deg?

Trykk på stjernene for å gi din score!

Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0

Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.

Siden du fant denne posten nyttig...

Følg oss på sosiale medier!

 

Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.

Du finner en enorm startup guide som er bygget rundt Hoiseth Canvas ved å enten trykke på lenken, eller bildet under. Det er en guide som vil ta deg flere timer å lese, som leder deg videre til materiale som tar flere uker å konsumere. Lær og implementer!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *