Overvinne perfeksjonisme

“Perfeksjonisme kan komme i veien for å bygge eller markedsføre en vellykket virksomhet. Det kan hindre oss i å komme raskt videre eller fra å utnytte forretningsmuligheter. Vi setter oss opp med urealistiske forventninger eller mål, som kan være skadelig for oss personlig eller profesjonelt Å streve etter perfeksjon kan skade selvtilliten vår fordi vi aldri føler at vi er gode nok. Vurder i stedet å innta en holdning om å strebe etter fortreffelighet. Se på fiasko som bare en lærer. La oss utforske hvordan det å være mindre enn perfekt kan bringe deg videre i virksomheten din! 1. Kom i gang. En av de beste måtene å overvinne perfeksjonisme er å sette seg i gang og gjøre noe. Når det gjelder markedsføring, sett deg selv der ute. Vis verden hvem du er gjennom nettstedet ditt, visittkort, brosjyrer eller gjennom å holde en tale. Ikke vent til du får alle disse tingene perfeksjonert. Sannheten er at de aldri kommer til å bli det. Alt du gjør er et arbeid som pågår. Gjør noe nå. Få tilbakemelding, og foreta korrigeringer mens du går videre. 2. Si «nei» til urimelig høye krav. Vi setter ofte høye standarder for ytelse for oss selv som ville være vanskelig, om ikke umulig, å oppfylle selv under de beste omstendigheter. Lær hvordan du sier “nei” til deg selv. Vi setter alltid mye høyere standarder for oss selv enn noen andre ville gjort, og i det store bildet betyr det egentlig ingenting. Du vil bli overrasket over hvor fornøyd de fleste ville være med gjennomsnittlig ytelse fra din side. Jeg sier ikke at du skal ofre kvalitet i det du gjør, men det du gradvis vil få for store utgifter av din personlige energi er absolutt ikke produktivt. Å prøve å være perfekt i markedsføringen din vil bare forsinke å få ut budskapet ditt til de som trenger å høre det mest. 3. Sett realistiske mål. Urimelig høye krav går hånd i hånd med å sette urealistiske mål. Du kan ikke forvente å gjøre alt på en gang eller til og med på samme kvalitetsnivå. Å lage en plan for hva som må gjøres i virksomheten din er en topp prioritet. For hvert større prosjekt eller element som du trenger å oppnå, bryter du det ned i en rekke mål som er lett gjennomførbare. Et mål om å lage nettstedet ditt kan være skremmende. Men å dele det inn i en rekke andre mål, inkludert å utarbeide en plan for nettstedet ditt, skaffe domenenavnet ditt og intervjue tre nettutviklere, gjør det mye enklere å oppnå. 4. Finn støtte. Finn andre som vil støtte deg i de tingene du gjør. Du kan vurdere å spørre venner, kolleger eller familiemedlemmer om å godkjenne noen av prosjektene du jobber med. Selv om du kanskje ikke tror at noe er perfekt nok, kan folkene på supportteamet ditt gi deg en mye mindre partisk mening. Noen ganger blir vi så fanget i det vi gjør at vi ikke kan se at det er perfekt akkurat som det er. Rekrutter et støttende team for å hjelpe deg med å finne ut når nok er nok. 5. Perfekt som det er. Vurder å vedta en tankegang om at uansett hva du gjør er den rette tingen å gjøre og den beste tingen å gjøre. Denne kraftige holdningen kan utgjøre hele forskjellen for å skape en vellykket bedrift. Ikke bare vil potensielle kunder finne din følelse av personlig styrke attraktiv, men du vil også ha mer selvtillit til å få ting til å skje og få dem til å skje raskt. Du vil ta mer risiko, spørre mer selvsikkert om forretninger og jobbe mer effektivt med alt du gjør. 6. Feil er min venn. Redefiner hvordan du ser på fiasko. Svikt er en naturlig del av livet og vil uunngåelig påvirke virksomheten din i ulik grad. Svikt er ikke slutten på noe, og det betyr heller ikke at du er inhabil. Innse at fiasko er en lærer og at det kan hjelpe deg med innovasjon i virksomheten din. Det gir deg verdifull informasjon om at du gjør noe eller går i en retning som ikke gir de resultatene du ønsker. Jo før du forstår det, jo raskere kan du reorientere deg i en annen retning, noe som kan føre til suksess. 7. Reframe dine holdninger. Perfeksjon er definert som frihet fra feil eller defekt, eller kvaliteten eller tilstanden til å være hellig. Hva betyr det for deg? Ordene vi bruker for å beskrive hva vi gjør eller hvem vi er, utgjør en enorm forskjell i suksessen vi oppnår. Hvordan vil du definere perfeksjon for deg selv? Hva med å innta en holdning om at du er perfekt slik du er? At du er nok. Skriv ned hva perfeksjon betyr for deg og legg det ut på et sted hvor du kan lese det daglig. 8. Lag sitroner av limonade. Du kan bli overrasket over at når du ikke prøver å være perfekt, kan du faktisk finne den perfekte muligheten. For eksempel kan det hende du ikke er kledd på riktig måte for et nettverksarrangement, og du føler ikke at du er “perfekt nok” til å snakke med noen. Men du benytter anledningen til å chatte med noen som står ved siden av hors d’oeuvre-bordet og det neste du vet at du har skapt et potensial for ny virksomhet. Muligheter er overalt. Faktisk, ta en titt på de siste tingene du gjorde som du ikke syntes var perfekte eller som ikke oppfylte dine høye standarder. Hva var resultatet av det du gjorde? Hvilke andre spennende ting blomstret som et resultat? 9. Å få det til er viktigere enn perfeksjon. Å gjøre ting, sette deg selv i aksjon, fortelle folk om hva du kan gjøre for dem … alle disse tingene er mye viktigere enn å bruke en time eller en dollar på å prøve å gjøre noe perfekt i håp om at det vil gi deg en økt grad av suksess . Folk er ikke tiltrukket av perfeksjon, de er tiltrukket av folk som får ting til å skje. Hvis du er på kontoret og prøver å perfeksjonere noe i virksomheten din, er avveiningen at du ikke er et sted hvor du kan knytte verdifulle forretningskontakter. Det er viktig å omgi seg med mennesker som liker å handle. Ikke bare vil de motivere deg til å gjøre det samme, men du vil også være i stand til å være vitne til resultatene de har ved å komme ut der. 10. Vær snill mot deg selv. Perfeksjonister føler ofte ned på seg selv for ikke å oppnå … vel, perfeksjon. Perfeksjon er et ideal, ikke en realitet; det er menneskelig umulig å oppnå. Lær hvordan du kan tilgi deg selv når du gjør noe du ikke synes er godt nok eller perfekt. Elsk deg selv for å være deg og vit at alt du gjør i virksomheten din har ditt personlige spinn. Potensielle kunder vil ikke bli tiltrukket av deg på grunn av visittkortet eller nettstedet ditt. De vil bli tiltrukket av deg på grunn av hvem du er. ”

Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.

Var denne posten nyttig for deg?

Trykk på stjernene for å gi din score!

Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0

Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.

Siden du fant denne posten nyttig...

Følg oss på sosiale medier!

 

Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.

Du finner en enorm startup guide som er bygget rundt Hoiseth Canvas ved å enten trykke på lenken, eller bildet under. Det er en guide som vil ta deg flere timer å lese, som leder deg videre til materiale som tar flere uker å konsumere. Lær og implementer!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *