Sjekkliste når du skal velge “shoppingcart” system

Du kan bruke tradisjonelle metoder for å selge produkter som direktereklame, kataloger og reklame. Men hvis du har en god tilstedeværelse på nettet, er hele verden din markedsplass til en brøkdel av prisen for de fleste tradisjonelle metoder. For enkelt å selge til denne verdensomspennende markedsplassen, trenger du et flott handlekurvsystem.

Å velge et handlekurvsystem er kanskje den viktigste enkeltavgjørelsen du vil ta i din online markedsføringskarriere.

Dette er fordi du vil sitte fast med avgjørelsen i lang tid.

Hvis du kjøper deg inn i et system som ikke er tilstrekkelig, kan det koste deg penger – store penger – fordi det ikke vil maksimere mengden penger brukt av hver besøkende.

Det er hundrevis, kanskje tusenvis, av hyllevare, gratis og alternative produkter der ute som kjemper om pengene, tiden eller begge deler. Og de fleste av dem er useriøse.

Ikke lid som jeg gjorde. Jeg lærte på den harde måten. Da jeg begynte på Internett kunne jeg ikke finne et anstendig handlekurvprogram, så jeg tok et som ble sterkt anbefalt av Internett-leverandøren min (jeg vet nå at den eneste grunnen til at de foreslo det var fordi det ga dem mest penger. bryr meg ikke om det var det beste for meg eller ikke). For en hodepine! Systemet ville ikke gjøre annet enn å ta bestillingen, men du måtte ha en doktorgrad i informatikk for å jobbe med det.

Her er 22 spørsmål du absolutt, ufeilbarlig må stille alle som prøver å selge deg en handlekurv. Hvis du ikke hører positive svar på de fleste av disse spørsmålene, legg lommeboken tilbake i lommen og vurder neste alternativ. Ikke bli sittende fast med en elendig handlekurv, selv om de gir deg den gratis.

Hvis du har en dårlig handlekurv, bli kvitt den. Jeg vet at det gjør vondt, for du har kanskje brukt mye tid og penger på å få det i gang, men en dårlig vil koste deg mange tusen dollar ved å vente med å erstatte den senere enn før.

Å, og en ting til: hvis du hører handlekurv-programmereren svare på ett av spørsmålene nedenfor ved å si: “Vel, vi kan få det til å gjøre det,” løp enda fortere, fordi du kommer til å bli sittende fast med en stor tilpasset programmeringsregning uten garantier for at vognen kommer til å fungere slik du forventet.

Hvert spørsmål nedenfor er veldig viktig når det gjelder å ha et kvalitetshandlevognsystem som får mer penger ut av det samme antall besøkende.

  1. Vil det beregne frakt og avgifter?
  2. Håndterer den spesialisert frakt som FedEx og UPS?
  3. Vil den automatisk levere harde varer og myke varer (e-bøker og andre digitale produkter) i samme transaksjon?
  4. Tilbyr den tilpassbare “Return to Shopping”-sider uten behov for tilpasset programmering? Dette er viktig slik at du kan sende kundene dine til det mest sannsynlige produktet de vil kjøpe neste gang. Standard handlekurver sender bare kunder tilbake til hovedkatalogen, noe som tvinger dem til å søke etter relaterte produkter. Dette er både irriterende og tidkrevende. Eventuelle forsinkelser i å finne det de vil ha, kan bety et tapt salg, når de til slutt kaster hendene opp i avsky og går videre til konkurrentens nettsted.
  5. Tilbyr den tilpassede “Takk”-sider basert på hva kunden nettopp har kjøpt? Dette er sider hvor kunnskapsrike markedsførere legger inn affiliate-lenker og andre tilbud spesifikt knyttet til kundens interesser. Når en kunde klikker på en av disse lenkene og kjøper noe fra noen andre, får du en provisjon.
  6. Leverer den kvitterings- og bekreftelses-e-poster automatisk? Kunden ønsker å vite umiddelbart at bestillingen gikk gjennom. Hvis han eller hun er usikker, må du sende inn mange bortkastede e-poster og telefonsamtaler for å fortelle kunden at alt er i orden.
  7. Tillater det flere bestillings- og dropship-e-poster? I mange tilfeller trenger flere forskjellige personer i organisasjonen din og/eller utenfor organisasjonen varsel om en bestilling. Igjen, du vil ikke måtte gjøre dette manuelt.
  8. Har den en nettbasert administrasjonsside slik at du kan jobbe med handlekurven fra hvilken som helst datamaskin som har Internett-tilgang?
  9. Inkluderer den krypteringsteknologi og en sikker server? Mange selskaper tjener en formue ved å suge deg inn med en billig eller gratis handlevogn og deretter tjene penger på å selge deg en overpriset sikker server.
  10. Gir den enkel utgang til regnskapsprogramvaren din? Du ønsker å kunne importere og eksportere data enkelt mellom handlekurven og de programmene du har som trenger å dele kunde- og salgsinformasjon.
  11. Har den et eget tilknyttet/tilknyttet program eller er det lett kompatibelt med andre store merker tilknyttet programvare? Et tilknyttet program lar andre markedsføre og selge produktene dine på deres nettsider. Du betaler dem ikke med mindre de selger noe. Da jeg prøvde å få et tilknyttet/tilknyttet program til å fungere med den gamle handlekurven min, kostet det meg seks måneder med nedetid og utallige mengder penger tapt fordi det ikke ville fungere. De tilknyttede programfolkene skyldte på handlevognfolkene og omvendt. Men til slutt ble jeg sittende igjen med posen.
  12. Har den integrerte oppsalgsmoduler? Muligheten til å tilby flere relaterte produkter til kunder som kjøper gjør meg en liten formue hver måned. Vi kaller det “Vil du ha pommes frites med det?” Hvis du ikke har denne evnen, legger du igjen mange tusen dollar på bordet fra folk som ville ha brukt mer hvis handlekurven din bare ga dem sjansen.
  1. Har den en integrert salgs- og prospektdatabase? I gamle dager måtte jeg skrive ut bestillinger og deretter skrive dem inn på nytt i ACT eller et annet databaseprogram. Et godt handlekurvsystem eliminerer alt dette bryet og potensialet for feil og gir deg umiddelbar tilgang til salgsrapportene og kundene dine.
  2. Har den kringkasting av e-post? Gode ​​handlekurvsystemer er i stand til å manipulere kundedatabasen din umiddelbart og sende e-post til ethvert segment eller undersegment av kundene dine og håndtere ubegrensede e-postmagasiner. Igjen, i gamle dager måtte jeg være geni nok til å plukke ut segmenter av databasen, eksportere dem til en fil, importere dem til et e-postprogram og så sende den jævla e-posten en time senere. Nå er dette gjort på noen få sekunder.
  3. Har den mulighet for utskriftsfletting? E-postene som sendes er personlig tilpasset mottakerne på en rekke måter. Navnene deres kan vises i emnelinjen og i ulike deler av e-postens hoveddel. Du kan slå sammen «det de kjøpte», «når de kjøpte», «der de bor» eller omtrent alt som vil få dem til å føle at e-posten bare var for dem. Så godt som alle studier viser at e-postfletting får mye høyere respons enn vanlig kringkastet e-post.
  4. Kan den håndtere kuponger og andre rabatter? Du kan gjøre en avtale med Joe Blow om at alle som kommer fra nettstedet hans får en automatisk rabatt – enten en prosentandel eller et dollarbeløp. Dette gjør at Joe ser bra ut for sine besøkende og gir deg flere salg. Her er en hemmelighet: Joe er din affiliate og tjener penger på salget også, så han har et godt insentiv til å holde rabattene og kupongene dine foran sine besøkende. Gode ​​handlekurvsystemer kan automatisere alt dette og håndtere eventuelle kvantumsrabatter du tilbyr.
  5. Kan det fungere for flere nettsteder uten ekstra avgifter? Da jeg først startet, måtte jeg få en separat (og dyr) lisens for hvert nettsted og en separat selgerkonto også. Ikke bare var dette en stor utgift, bryet med installasjonen hver gang du ville at en ny side skulle gå opp var enorm. Moderne vogner kan selge bh på ett sted og bibler på et annet, og ingen vet forskjellen. Vognene kjører på sine egne servere så det er ingen kostbar installasjon og oppsett er umiddelbart.
  6. Har den ubegrensede og fullt integrerte “sekvensielle” autosvar? Dette er en av de kraftigste funksjonene når det kommer til internettmarkedsføring. Denne funksjonen følger opp automatisk om og om igjen til dine kunder og potensielle kunder for å gi dem kundebehandling og selge dem flere produkter og tjenester. Du kan til og med tilby gratis eller betalte e-postkurs, og hver del av kurset leveres automatisk.
  7. Har den annonsesporing knyttet til faktisk salg? Enkel annonsesporing kan finnes over hele ‘nettet, men det er stort sett verdiløst med mindre det er knyttet til faktisk salg. Dette kalles “konverteringsforholdet”. Handlevognsystemet ditt skal kunne fortelle deg hvor mange som har klikket på en bestemt kampanje og hvor mange som har kjøpt. Dette er den eneste måten du kan finne ut om en annonse har lønnet seg. Gode ​​handlekurver vil også automatisk splitte en av salgssidene dine mot en annen og fortelle deg hvilken side som selger mest. Du beholder siden som selger mer og kvitter deg med siden som selger mindre.
  8. Har den en popup-boksbygger? Selv om mange hater popup-bokser, fungerer de. Jeg bruker dem fornuftig til å gi alle slags tilbud, og jeg har salgstallene for å bevise at de får mer penger ut av samme antall mennesker. Hvis du vet hvordan du bruker dem riktig, blir ingen opprørt.
  9. Har den et utskrivbart off-line bestillingsskjema? Tro det eller ei, mange mennesker er fortsatt redde for å legge inn kredittkortnumrene sine på et nettsted. Jeg får fortsatt mange faksbestillinger og telefonbestillinger. Hvis du ønsker å maksimere salget, må handlekurven din enkelt ta slike bestillinger.
  10. Gir det gratis opplæring? Du trenger opplæring i både det grunnleggende oppsettet for bruk av handlekurven og å bestemme salgsstrategien din på nett, slik at du maksimerer hvor mye penger hver kunde bruker.

Du forstår kanskje ikke hva alle spørsmålene ovenfor betyr akkurat nå, men jeg kan forsikre deg om at de er viktige for å sette inn mer penger på bankkontoen din. Hvis du vil vite mer om dette emnet,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *