Tips for effektiv kommunikasjon med potensielle kunder og kunder

“Vellykkede hjemmebaserte bedriftseiere har noe til felles med alle andre bedriftseiere, online og off. Alle har evnen til å kunne kommunisere godt. Effektiv kommunikasjon er nøkkelen til å bygge relasjoner og utvikle vellykkede relasjoner med potensielle kunder og kunder, fordi du trenger å gi næring til introduksjonsspørsmål, oppstart og utvikling av virksomheter og langsiktig vekst. Så her er noen tips for å hjelpe deg med å utvikle dine egne effektive kommunikasjonsferdigheter. • Lytt nøye til hva høyttaleren din sier. Ikke prøv å tenke fremover og forberede svaret ditt. Fokuser, lytt og lær. Still spørsmål, hvis du trenger det, før du svarer. Få fakta på det rene først. • Hold samtalen innstilt på i dag, ikke på eldre programmer, tidligere hjemmebaserte prøving og feiling osv. Diskuter med et rent ark. Fortsett med å holde ting i en positiv tone. • Pass på at du ikke bruker uvennlige bemerkninger, baktalelse, rasistiske eller andre negative typer kommentarer – selv i spøk. Og ikke vær redd for å stå opp for dette også, spesielt i tilfelle andre bruker krenkende språk. • Ikke avbryt eller legg opp forsvar mens noen snakker. Hør personen ut og svar deretter. Vær høflig og ikke gi frekke svar, selv om din mening er annerledes. Faktisk, prøv å finne fellestrekk og et sted å komme til gjensidig enighet. • Hold lokk på sinne. Hvis du trenger hjelp med dette, les artikler om sinnehåndtering eller søk hjelp fra en lokal rådgiver eller minister. • Unngå ordene “alltid” og “aldri” i heten av diskusjoner eller argumenter. Disse setningene blir kastet rundt og skaper enda mer problemer. I tillegg er det sjelden at noen eller noe er 100 % det samme 100 % av tiden. Så hold deg unna disse plagsomme ordene. • Ikke spill skyldspillet. Hvis noe går galt med et klientprosjekt og kanskje klienten din hadde feil, unngå å peke fingeren. Slå i stedet inn og hjelp til å løse problemet. Rydd opp i ting og gå forbi feil. • Beklager hvis du tar feil og gå videre. Ikke ha negative følelser. Fess opp, men ikke dvel. Dette er bare noen få tips for å hjelpe deg med å forbedre kommunikasjonsferdighetene dine med potensielle kunder og teammedlemmer. Inkorporer disse og andre ideer i kommunikasjonen din, og du vil være godt på vei til en vellykket hjemmebedrift.”

Om du finner denne posten interessant eller brukbar på noen måte. Føle deg fri til å gi den en stjerne.

Var denne posten nyttig for deg?

Trykk på stjernene for å gi din score!

Gjennomsnitt tilbakemelding 0 / 5. Antall tilbakemeldinger: 0

Ingen tilbakemeldinger så langt! Vær den første til å gi tilbakemelding.

Siden du fant denne posten nyttig...

Følg oss på sosiale medier!

 

Du vil finne mange flere guider på emnet du søker informasjon til. Ta en kikk under og se om det er noen guider som passer for deg. Vi har en enorm mengde omfattende guider tilgjengelig for de som ønsker å lære mer.

Du finner en enorm startup guide som er bygget rundt Hoiseth Canvas ved å enten trykke på lenken, eller bildet under. Det er en guide som vil ta deg flere timer å lese, som leder deg videre til materiale som tar flere uker å konsumere. Lær og implementer!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *